- I. Przepisy ogólne
- Postępowania o udzielanie zamówień publicznych w Szkole Podstawowej w Rogalinku prowadzone są w oparciu o następujące akty prawne:
1.1 z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych
1.2 ustawę z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych
1.3 ustawę z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług
1.4 ustawę z dnia 5 lipca 2001 r. o cenach
1.5 ustawę z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
2.Podmiotem zamawiającym w rozumieniu Ustawy jest Szkoła Podstawowa w Rogalinku reprezentowana przez Dyrektora Szkoły
3.Posiadane środki, zgodnie z ustawą o finansach publicznych, powinny być wydatkowane w sposób oszczędny i celowy, zgodnie z zasadą osiągnięcia najlepszych efektów z danych nakładów.
4.Dyrektor będzie nadzorować prawidłowość stosowania przepisów, o których mowa w punkcie 1 niniejszego Regulaminu.
5.Za organizację, wdrożenie i nadzór nad prawidłowym stosowaniem w Szkole Podstawowej w Rogalinku przepisów dotyczących zamówień publicznych odpowiada Dyrektor, koordynując ten zakres przy pomocy księgowego szkoły.
II. Czynności Dyrektora
- Posiadane środki, zgodnie z ustawą o finansach publicznych, powinny być wydatkowane w sposób oszczędny i celowy, zgodnie z zasadą osiągnięcia najlepszych efektów z danych nakładów.
- Dyrektor będzie nadzorować prawidłowość stosowania przepisów, o których mowa w punkcie 1 niniejszego Regulaminu.
- Za organizację, wdrożenie i nadzór nad prawidłowym stosowaniem w Szkole Podstawowej w Rogalinku przepisów dotyczących zamówień publicznych odpowiada Dyrektor, koordynując ten zakres przy pomocy księgowego szkoły.
Czynności realizowane przez Dyrektora obejmują:
- Podjęcie decyzji o wszczęciu procedury udzielenia zamówienia publicznego, zgodnie z wymogami Ustawy, w tym o trybie udzielenia zamówienia publicznego,
- Zatwierdzanie wszelkich działań podejmowanych przez księgowego szkoły.
- Sporządzanie i przekazywanie sprawozdania o udzielonych zamówieniach oraz przekazania rejestru zamówień podlegających przepisom Ustawy, rejestru zamówień, co do których nie stosuje się przepisów Ustawy zgodnie z art. 4 a także rejestru umów na realizację zamówienia publicznego.
- Dyrektor otrzymuje pełnomocnictwo od organu prowadzącego szkołę do zamówień publicznych.
III. Czynności Księgowego szkoły wraz z Sekretarką
W zakresie procedur określonych niniejszym Regulaminem oraz Ustawą, księgowy wraz z sekretarką szkoły zobowiązany jest do:
- Przygotowywania dokumentów wymaganych przy realizacji procedur zamówień publicznych.
- Określenia założeń w zakresie wymagań technicznych, jakościowych, gwarancji, terminu realizacji zamówienia i innych zapewniających pełną i właściwą realizację zamówienia, z uwzględnieniem szczegółowej specyfiki przedmiotu zamówienia oraz specyfiki rynku w zakresie danego zamówienia.
- Przygotowywanie i wydanie niezbędnych do opublikowania ogłoszeń wymaganych Ustawą i niniejszym Regulaminem (Biuletyn Zamówień Publicznych, strona internetowa, tablica ogłoszeń, prasa).
- Opracowywania, w porozumieniu z gminą, wewnętrznych wzorów dokumentów oraz pieczęci stosowanych w procedurach udzielania zamówień publicznych.
- Kontroli poziomu wykonania zamówień publicznych w zakresie dostaw, usług i robót budowlanych i informowania Dyrektora o poziomie ich wykonania.
- Dokumentowania postępowań o udzielenie zamówienia poprzez sporządzanie pisemnego protokołu.
- Czynnej współpracy z gminą w zakresie:
7.1 opracowania wzoru umowy na realizację zamówienia będącego przedmiotem postępowania
7.2 przygotowania i zawarcia umów, będących wynikiem zakończenia procedur o udzielenie zamówienia publicznego
8.Rejestrowania informacji o niewłaściwym wykonaniu umowy przez wykonawcę.
9.Prowadzenia rejestru umów na realizację zamówienia publicznego.
10. Umieszczenie ogłoszeń o przetargach, ogłoszeń o wynikach przetargów, bieżących ogłoszeń.
IV. Przygotowanie i przeprowadzenie postępowań
Przepisy wspólne dla wszystkich rodzajów postępowań.
- Księgowy szkoły wraz z sekretarką przekazuje Dyrektorowi do zatwierdzenia ogłoszenia lub zaproszenie do składania ofert (w przypadku przetargu nieograniczonego, ograniczonego, negocjacji z ogłoszeniem, negocjacji bez ogłoszenia, zapytania o cenę) a w przypadku aukcji elektronicznej ogłoszenie, które zostanie opublikowane na stronie internetowej szkoły oraz na stronie, na której będzie prowadzona aukcja.
- Sekretarka wykonuje czynności związane z prowadzeniem postępowania, a w szczególności prowadzenie korespondencji z wykonawcami.
- W przypadkach wymaganych przepisami Ustawy, Dyrektor powołuje odpowiednią Komisję i ustala regulamin jej pracy.
- Dyrektor zatwierdza ostateczne rozstrzygnięcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
- Po ostatecznym rozstrzygnięciu postępowania, sekretarka szkoły przygotowuje umowę i przedkłada stronom do zawarcia umowę o udzielenie zamówienia publicznego oraz dokonuje rejestracji zamówienia w jednym z prowadzonych rejestrów.
- Księgowy wraz z sekretarką szkoły przechowuje pełną dokumentację (w szczególności oferty, protokoły oraz umowy) dotyczącą postępowania.
- V. Przetarg nieograniczony
- Księgowy wraz z sekretarką szkoły sporządza wniosek i przekazuje go do zatwierdzenia Dyrektorowi.
- W dalszej części postępowania stosuje się przepisy wspólne dla wszystkich postępowań.
- VI. Przetarg ograniczony
- Księgowy wraz z sekretarką sporządza ogłoszenie o negocjacjach.
- Dyrektor zatwierdza treść ogłoszenia.
- Po złożeniu wniosków przez wykonawców o dopuszczenie do udziału w postępowaniu Komisja ocenia wnioski na posiedzeniu niejawnym i zaprasza do negocjacji tych wykonawców, którzy spełniają warunki określone w ogłoszeniu.
- Komisja negocjuje warunki umowy w sprawie zamówienia publicznego z wybranymi wykonawcami.
- Komisja zaprasza do składania ofert tych wykonawców, z którymi były prowadzone negocjacje.
- Dyrektor zatwierdza zaproszenie do składania ofert.
- W dalszej części postępowania stosuje się przepisy wspólne dla wszystkich trybów.
VII. Negocjacje z ogłoszeniem
W przypadku zatwierdzenia trybu Księgowy przystępuje do realizacji procedury.
- Księgowy wraz z sekretarką sporządza ogłoszenie o negocjacjach.
- Dyrektor zatwierdza treść ogłoszenia.
- Po złożeniu wniosków przez wykonawców o dopuszczenie do udziału w postępowaniu Komisja ocenia wnioski na posiedzeniu niejawnym i zaprasza do negocjacji tych wykonawców, którzy spełniają warunki określone w ogłoszeniu.
- Komisja negocjuje warunki umowy w sprawie zamówienia publicznego z wybranymi wykonawcami.
- Komisja zaprasza do składania ofert tych wykonawców, z którymi były prowadzone negocjacje.
- Dyrektor zatwierdza zaproszenie do składania ofert.
- W dalszej części postępowania stosuje się przepisy wspólne dla wszystkich trybów.
VIII. Negocjacje bez ogłoszenia
W przypadku zatwierdzenia trybu Księgowy wraz z sekretarką przystępuje do realizacji procedury.
- Księgowy wraz z sekretarką sporządza propozycję zaproszenia do udziału w negocjacjach bez ogłoszenia.
- Dyrektor zatwierdza zaproszenie do negocjacji.
- Komisja prowadzi z każdym wykonawcą negocjacje dotyczące zamówienia publicznego.
IX. Zamówienie z wolnej ręki
W przypadku zatwierdzenia trybu Księgowy przystępuje do realizacji procedury.
- Księgowy wraz z sekretarką sporządza propozycję zaproszenia do rokowań wraz z opisem dokumentów wymaganych od wykonawcy.
- Dyrektor zatwierdza zaproszenie do rokowań.
- Komisja przeprowadza rokowania z wykonawcą.
- Dyrektor zatwierdza wynik rokowań przeprowadzonych przez Komisję.
- X. Zapytanie o cenę
W przypadku zatwierdzenia trybu Księgowy przystępuje do realizacji procedury.
- Księgowy wraz z sekretarką sporządza zaproszenie do składania ofert.
- Dyrektor zatwierdza zaproszenie.
- Zaproszenie do składania ofert są przekazywane wybranym wykonawcom.
- W dalszej części postępowania stosuje się przepisy wspólne dla wszystkich trybów.
XI. Licytacja elektroniczna
- Księgowy sporządza ogłoszenie o aukcji elektronicznej.
- Po złożeniu wniosków przez wykonawców o dopuszczenie do udziału w postępowaniu Komisja ocenia wnioski na posiedzeniu niejawnym i zaprasza do składania ofert tych wykonawców, którzy spełniają warunki określone w ogłoszeniu.
- Komisja otwiera i prowadzi aukcję elektroniczną, zgodnie z wymogami ustawowymi.
XII. Zasady prowadzenia ewidencji zamówień publicznych
- Udzielanie zamówień publicznych podlega rejestracji w następujących rejestrach:
- rejestr zamówień, co do których nie stosuje się przepisów Ustawy, zgodnie z art. 4,
- rejestr zamówień podlegających przepisom Ustawy.
- Rejestry, o których mowa w punkcie 1 prowadzi sekretarka.
- Rejestr zamówień, co do których nie stosuje się przepisów Ustawy, zgodnie z art. 4, powinien zawierać następujące informacje dotyczące określonego zamówienia:
- liczbę porządkową i datę wpisu,
- przedmiot zamówienia i jego rodzaj (dostawy, usługi, roboty budowlane),
- kod Wspólnego Słownika Zamówień,
- podstawę prawną zwolnienia z obowiązku stosowania przepisów Ustawy,
- nazwę i adres kontrahenta,
- numer i datę zawarcia umowy, jeżeli zostaje zawarta,
- datę obowiązywania umowy,
- należność z umowy,
- Faktura lub umowa potwierdzająca udzielenie zamówienia, co do którego nie stosuje się przepisów Ustawy, zgodnie z art. 4, powinna zawierać: art. Ustawy, na podstawie którego udzielono zamówienia oraz kod Wspólnego Słownika Zamówień.
- Rejestr zamówień podlegających przepisom Ustawy powinien zawierać następujące informacje dotyczące danego zamówienia:
- liczbę porządkową i datę wpisu,
- przedmiot zamówienia i jego rodzaj (dostawy, usługi, roboty budowlane),
- kod Wspólnego Słownika Zamówień,
- datę złożenia wniosku oraz datę rozstrzygnięcia postępowania,
- informację, jakim trybem przeprowadzono postępowanie o udzielenie zamówienia,
- sygnatury akt oraz daty wydania ewentualnych decyzji Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych,
- informacje na temat złożonych protestów i odwołań,
- nazwę i adres kontrahenta,
- numer i datę zawarcia umowy,
- datę obowiązywania umowy,
- należność z umowy,
- numer i datę wystawienia faktury, należność z faktury,
- Faktura potwierdzająca udzielenie zamówienia, do którego stosuje się przepisy Ustawy powinna zawierać: art. Ustawy, na podstawie którego udzielono zamówienia, znak sprawy, kod Wspólnego Słownika Zamówień, numer umowy.
- Dokumentacja dotycząca udzielonych zamówień (zwłaszcza ofert, protokołów i umów) przechowywane jest w Szkole Podstawowej w Rogalinku przez okres 5 lat w sposób gwarantujący ich nienaruszalność, przy zachowaniu tajemnicy służbowej.