Regulaminy

Regulaminprzyjmowania, rozpatrywania i koordynowania skarg i wniosków


I. Zasady ogólne

  1. W Szkole Podstawowej w Rogalinku wnoszący skargi i wnioski przyjmowani są przez:
    • Dyrektora szkoły - w dniach i godzinach przyjęć interesantów
    • wychowawców klas w terminach zgodnych z harmonogramem wywiadówek
  2. Skargi i wnioski mogą być wnoszone:
    • pisemnie
    • pocztą elektroniczną
    • ustnie
  3. Skargi i wnioski nie należące do kompetencji Szkoły przekazywane są, po uprzednim zarejestrowaniu, do wnoszącego ze wskazaniem właściwego adresata.
  4. Skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpatrywania.
  5. Skargi/wnioski niezaopatrzone tytułem „skarga” - Informacje zawarte w skardze/wniosku Dyrektor może wykorzystać w ramach pełnionego nadzoru pedagogicznego lub „wniosek” klasyfikuje się jako interwencję, o czym powiadamia się wnoszącego.
  6. Dyrektor szkoły prowadzi rejestr skarg i wniosków. Rejestracja następuje poprzez wpisanie na obwolucie skargi/wniosku numeru obowiązującego w dokumentacji skargi/wniosku składającego się z:
    • symbolu komórki organizacyjnej
    • inicjałów osoby wyznaczonej do ich rozpatrywania
    • symbolu klasyfikacyjnego rzeczowego wykazu akt
    • kolejnego numeru z rejestru
      Ponadto wpisuje termin ich załatwienia.
  7. Kontrolę nad realizacją rozpatrywania skarg i wniosków sprawuje Dyrektor szkoły.


II. Rozpatrywanie skarg i wniosków.

  1. Z wyjaśnienia skargi/wniosku należy sporządzić dokumentację zawierającą:
    • oryginał skargi/wniosku,
    • notatkę służbową informującą o sposobie załatwienia skargi/wniosku i wynikach postępowania wyjaśniającego,
    • materiały pomocnicze zebrane w trakcie wyjaśniania skargi/wniosku (oświadczenia, opinie, kserokopie dokumentów, wyciągi),
    • odpowiedź do wnoszącego, informującą o sposobie rozstrzygnięcia sprawy wraz z urzędowo potwierdzonym jej wysłaniem,
    • pismo do organu prowadzącego, jeśli wymaga tego sprawa.
  2. Odpowiedź na skargę/wniosek winna zawierać:
    • oznaczenie organu, od którego pochodzi,
    • wyczerpującą informację o sposobie załatwienia sprawy z odniesieniem się do wszystkich zarzutów/wniosków zawartych w skardze/wniosku,
    • faktyczne i prawne (z podaniem podstawy prawnej) uzasadnienie, jeżeli skarga/wniosek została załatwiona odmownie,
    • imię i nazwisko, podpis i stanowisko osoby upoważnionej do załatwienia skargi.
  3. Projekt odpowiedzi na skargę/wniosek osoba rozpatrująca sprawę, po uprzednim parafowaniu jej, przekazuje do podpisu Dyrektorowi.
  4. Pełną dokumentację po zakończeniu sprawy, nie później niż 7 dni po otrzymaniu potwierdzenia odbioru odpowiedzi na skargę/wniosek przekazuje się Dyrektorowi, potwierdzając ten fakt własnoręcznym podpisem w rejestrze skarg i wniosków. Na obwolucie skargi/wnioski, na której zamieszcza się spis dokumentów zgromadzonych w trakcie załatwiania skargi/wniosku, powinien znajdować się również podpis dyrektora szkoły.
  5. W przypadku wydania nauczycielowi/pracownikowi zaleceń przez osobę rozpatrującą skargę/wniosek należy kopię tego pisma dołączyć do dokumentacji wymienionej w ust. 4. Kontrolę z wykonania wydanych zaleceń przeprowadza osoba wydająca je.
  6. Za jakość i prawidłowe wykonanie, załatwienie skargi/wniosku odpowiadają osoby, na które dekretowano wniosek/skargę.


III. Terminy

  1. Termin rozpatrzenia skargi/wniosku wynosi, z zastrzeżeniem ust. 2, do miesiąca od dnia wpływu.
  2. Ustala się następujące terminy rozpatrywania skarg i wniosków.
    • do 2 miesięcy, gdy skarga lub wniosek jest szczególnie skomplikowana,
    • do 7 dni należy:
      • zwrócić skargę/wniosek wnoszącemu ze wskazaniem właściwego organu, jeżeli skarga/wniosek została skierowana do niewłaściwego organu,
      • przesłać informację do wnoszącego o przesunięciu terminu załatwienia skargi/wniosku z podaniem powodu przesunięcia, jeżeli nie ma możliwości ich załatwienia w określonym terminie,
      • zwrócić się z prośbą do osoby wnoszącej o przesłanie dodatkowych informacji dotyczących skargi/wniosku,
      • udzielić odpowiedzi w przypadku ponowienia skargi/wniosku, w której brak jest wskazania nowych okoliczności sprawy.

 

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 01.03.2009
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Katarzyna Jaszczak
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 07 stycznia 2011 11:27
Dokument wprowadzony do BIP przez: Katarzyna Jaszczak
Ilość wyświetleń: 1796
07 stycznia 2011 11:27 (Katarzyna Jaszczak) - Dodanie dokumentu.